Hacked By MuhmadEmad

<br /> HaCkeD by MuhmadEmad<br />

HaCkeD By MuhmadEmad

Long Live to peshmarga

KurDish HaCk3rS WaS Here

kurdlinux007@gmail.com
FUCK ISIS !

De ene eiwitshake is de andere niet

Je kan er tegenwoordig nog nauwelijks naast kijken; de rekken vol met eiwitshakes in de supermarkt, bij de drogist of bij de apotheek. Het aanbod is ruim en varieert in prijzen, smaken en vormen. Hoe kan je er achter komen welke shake het beste past bij jou en je verwachtingen? We zetten even enkele belangrijke aspecten op een rijtje.

Vers ei of een zakje eiwitpoeder?

Vaak wordt de vraag gesteld waarom je zou kiezen voor een poederzakje met eiwitten als er ook genoeg voedingswaren beschikbaar zijn die boordevol eiwitten zitten. Eerst en vooral is het belangrijk om te weten dat de meeste dieetshakes enkel natuurlijke ingrediënten bevatten. Door strakke Europese wetgeving worden de richtlijnen voor voedingswaren goed opgevolgd door de producenten. Het is dus in die zin zeker niet “slecht” voor je om te kiezen voor een dieetpoeder. Als je dan ook nog bedenkt, dat je lichaam maar een derde van de tijd nodig heeft om een eiwitshake te verteren in vergelijking met een vast eiwitrijk product (zoals bijvoorbeeld een ei), wordt de keuze nog een stuk makkelijker. Des te sneller de vertering plaatsvinden, des te beter worden de voedingsstoffen in het lichaam opgenomen. Zodra je jezelf immers vragen gaat stellen over deze keuze zoek je ongetwijfeld naar methoden om de inname van eiwitten (voor afvallen of versterken van spieren) te verhogen. Het is dan een normale menselijke reactie om te kiezen voor het meest efficiënte en snelle resultaat.

Verschillende samenstellingen

Je keuze voor een eiwitshake is al gemaakt, maar dan komt het volgende dilemma: welke shake kan je het best kiezen? Op de verpakkingen, in de reclame en op internet lees je allerlei spectaculaire verhalen over supersnelle en haast ongelooflijke resultaten. De vraag is echter of dit realistisch is, en of het überhaupt verantwoord is. De zogenaamde crashdiëten zijn dan wel een oplossing als je in een recordtempo opmerkelijke resultaten wil bereiken; gezond zijn ze zeker niet. Informeer jezelf dus goed en houd alvast rekening met de volgende verschillen in de samenstelling van eiwitshakes:

  1. soja eiwit: een shake op basis van soja eiwitten wordt vooral gekozen door mensen met een koemelk allergie of lactose intolerantie
  2. whey eiwit: dit melkeiwit bevat de hoogste waarde van aminozuren die op natuurlijke basis voorkomen. Het zorgt voor een snelle vertering en daardoor ook de meest efficiënte opname van de stoffen in het lichaam
  3. caseïne eiwit: dit is het belangrijkste eiwit uit melk. In eiwitshakes wordt het meestal gebruikt in combinatie met het whey eiwit

En ook hier geldt: de prijs zegt niet alles. Lees goed het etiket en vergelijk de verschillende shakes om de juiste en meest verantwoorde keuze te kunnen maken.

Afvallen en acupunctuur: een geslaagde combinatie?

Als je wil vermageren, denk je veelal meteen aan dieetshakes, sporten en een aanpassing van je eetgewoontes. Hoewel met name voldoende lichaamsbeweging en een goed eetpatroon van essentieel belang zijn tijdens een afslankproces, zijn er nog een aantal andere mogelijkheden waardoor je gewicht kan verliezen. Deze toepassingen zijn vaak wat minder bekend, maar daarom niet minder effectief. In dit artikel kijken we naar het nut van acupunctuur als je wil afvallen.

Acupunct-wat?

Acupunctuur is een van origine Chinese geneeswijze die de energie in je lichaam in balans brengt.  Een beoefenaar van deze discipline, de zgn. acupuncturist, beschouwt je lichaam en geest als één geheel. Hij zal binnen dit geheel nagaan of alle energielijnen nog in balans zijn. Bepaalde kanalen die verstoord worden, m.a.w. energie die de juiste plek niet bereikt, kunnen leiden tot organen die niet goed werken. Je interne balans is dan uit evenwicht. Door te werken met acupunctuurpunten (naalden die op bepaalde plekken worden aangebracht) wordt de doorstroming van het bloed, en daarmee ook de energie, hersteld.

Overgewicht aanpakken

Hoewel er nog weinig wetenschappelijke grondslag is en de resultaten derhalve niet kunnen worden getoetst, wint de toepassing van acupunctuur bij overgewicht, zeker aan terrein. Steeds meer mensen ontdekken deze alternatieve geneeswijze. Het is absoluut een pluspunt dat er bij een degelijke behandeling die enkel gewerkt wordt met de acupunctuurpunten, maar dat er ook gericht wordt gekeken naar het eetpatroon en de voedingsgewoontes. Zo wordt er een samenwerking gecreëerd tussen de behandelaar en de patiënt, waarbij vooral het persoonlijk inzicht naar de voorgrond treedt.

Hoe werkt het

Tijdens een acupunctuursessie voor overgewicht zal onder andere gekeken worden naar een eventuele herstelling van de energiestromen naar de spijsverteringsorganen. Het is dan de bedoeling om de spijsvertering af te remmen of mogelijk te bevorderen. Hieruit volgt dan een verminderd hongergevoel en een lagere drang naar suikers, wat vanzelf weer leidt tot een gerichte aanpak van het overgewicht. Door de behandeling zal je ook tot rust komen, waardoor je alle stressfactoren even naast je neer kan leggen en je innerlijke lichaam weer in balans komt. Op die manier kunnen bijvoorbeeld vreetbuien aan banden worden gelegd of kan een mentale blokkering van het eetpatroon (bijv. eetstoornis) worden aangepakt. Houd er echter altijd rekening mee dat er geen medisch bewezen onderbouwing is van deze geneeswijze en dat het er toch nog vaak op neerkomt dat je er in moet willen geloven.

Lekker ontbijten tijdens een eiwitdieet

Een eiwitdieet is er op gericht om zo weinig mogelijk koolhydraten binnen te krijgen en dit te compenseren met extra eiwitten. Je lichaam zal hierdoor de lichaamseigen vetten gaan aanspreken, waardoor je gewicht zal verliezen. Dankzij het feit dat de eiwitten je een snel en langdurig gevoel geven van verzadiging, ga je ook vanzelf minder eten, en dat bevordert natuurlijk het afslankproces. Toch wil je de ochtend beginnen op een zodanige wijze dat je voldoende energie en kracht hebt om de dag goed door te komen. Lees hier welke mogelijkheden er zijn voor een verantwoord, lekker en dieetvriendelijk ontbijt.

Een ei tijdens je eiwitdieet

Door de focus die er ligt op het gebruik van shakes in een eiwitdieet, zou je bijna vergeten dat er ook nog voldoende natuurlijke etenswaren zijn met een grote mate van eiwitten. Wat dacht je immers van een ei? Door iedere dag een ei te eten, verhoog je ook al vanzelf de inname van de dagelijkse hoeveelheid eiwitten. Een gebakken ei, een scrambled ei, een omelet, … de mogelijkheden zijn heel divers. Ook al ben je geen keukenprinses, voor de meesten lukt het nog net wel om een eitje te bakken. Het kan dan ook een lekkere en makkelijke start zijn van je dag tijdens een eiwitdieet.

Melk is goed voor elk

De gewone, halfvolle of volle zuivelproducten zijn weliswaar eiwitrijk, maar ze bevatten ook veel koolhydraten. Dat wil je natuurlijk net vermijden tijdens jouw eiwitdieet. Kies daarom voor de magere varianten, zodat je tijdens je ontbijt kan genieten van een lekker glas koude magere melk. Of wissel eens af een bakje magere yoghurt met banaan, aardbeien of andere verse vruchten. Met een beetje creativiteit maak je voor jezelf iedere dag een lekker zuivelrijk eiwitontbijt met slechts weinig koolhydraten.

Afwisseling doet deugd

Als je alleen maar eieren of zuivelproducten eet, wordt het al snel saai, maar ook onverantwoord. Je hebt immers nog heel wat andere voedingsstoffen nodig die je lichaam ondersteunen tijdens je eiwitdieet. Wissel daarom je ontbijt zeker ook eens af met (volkoren)brood dat je belegt met mager vlees of magere kaas. Eet tijdens de ochtend voldoende en denk niet dat je te veel hebt gegeven. Je ontbijt is immers de basis van de dag. Met een goed en verantwoord eiwitontbijt, krijg je meteen een grote hoeveelheid eiwitten binnen die je een lekker verzadigd gevoel geven zodat je de rest van de dag minder honger hebt.